W skład zestawu LR 229 wchodzi profesjonalna pompka ciśnieniowa wyposażona w dokładny manometr, przewód elastyczny oraz 11 przyłączy do samochodów różnych producentów. Wszystko umieszczone w estetycznej plastikowej walizeczce. Oferowane przyłącza obejmują większość produkowanych samochodów osobowych, a przewód elastyczny umożliwia przeprowadzenie próby w pojazdach o utrudnionym dostępie do wlewu układu chłodzenia.
Próbę szczelności układu wykonujemy łącząc pompkę ze zbiorniczkiem wyrównawczym lub wlewem chłodnicy i wytwarzajac ciśnienie zalecane przez producenta danej marki - zwykle 1-1,2 atm. Jeśli w czasie kilkunastu minut zaobserwujemy spadek ciśnienia na manometrze, przystępujemy do poszukiwania nieszczelności. Przeprowadzenie próby na zimnym silniku znacznie ułatwia lokalizacje wycieku ponieważ wydostające się krople płynu nie ulegają natychmiastowemu odparowaniu. Brak widocznego wycieku przy stwierdzonym spadku ciśnienia oznacza uszkodzenie uszczelki podgłowicowej lub pęknięcie głowicy.
Zestaw LR 229 zawiera następujące adaptery:
K 60 - adapter klasyczny
K 22 - Bentley, Porsche, Smart,
KG 23 - Chrysler, Citroen, Fiat, Lancia, Nissan, Opel Vivaro + Movano, Renault, Rover
K 31 - Chevrolet, Daewoo, Ford, Jaguar, Opel, Skoda
K 32 - BMW, Rover
K 38 - Seat, Skoda, Golf 3
K 65 - Audi, Skoda, Golf 4, Golf 5, Golf 6
KS 90 - Hyundai, Isuzu, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel Agila, Proton, Ssang Yong, Smart for four, Suzuki, Toyota
KS 86 - Citroen C1, Daihatsu, Mazda, Mitsubishi, Rover, Toyota, Suzuki
KS 62.1 - VW Sharan, Ford Galaxy do 2006, Seat Alhambra
KS 77 - Alfa Romeo, Fiat, Opel, Saab